mere hos Dansk Handelsblad
I flere år har Aldi-brandet indtaget en position som den femte største dagligvarekoncern i Europa med en omsætning, der sidste år lå på 58 mia. euro, ca. 432 mia. kr., fordelt med 33,8 mia. euro på Aldi Süd og 24,2 mia. euro på Aldi Nord. Det skriver Dansk Handelsblad. Selv om beløbet i dansk målestok kan lyde astronomisk, ligger det stadig langt under tyske Schwarz Group, der sidder ganske urørlig på tronen som den klart største dagligvareaktør i Europa med en omsætning på hele 101,1 mia. euro, ca. 752 mia. kr., sidste år. Ifølge en ny prognose fra Lebensmittel Zeitungs analyseafdeling Retailytics vil Schwarz Group, der er moderselskab til Lidl og Kaufl and, blot cementere den position yderligere de kommende år med en forventet vækst i omsætningen på 33 pct. i 2021. Læs (kræver abonnement).